• 2023. 6. 27.

    by. cep 영어

    아래의 예문은 이메일 작성 시  필수 영어 표현입니다.

    한문장 한문장 놓치지 않고 열심히 암기하거나 실생활에 사용하시면 

    기억에 더욱 많이 남게 됩니다. 이를 참고해서 업무향상에 많은 도움 되시기 바랍니다.

     

    비즈니스 영어 - 이메일 편

    1. 수신자 이름을 쓰는 경우:

    Dear Mr. Johnson,

    안녕하세요. 존슨씨,

    Dear Ms. Smith,

    안녕하세요. 스미스씨,

     

    2. 수신자를 모르는 경우:

    To whom it may concern,

    문의하신 내용과 관련하여,

    Dear Sir/Madam,

    안녕하세요. 존경하는 분,

     

    3. 한 번 이메일을 보내본 적 있는 경우:

    Hello Mike,

    안녕하세요. 마이크,

     

    4. 처음 자기 소개하기:

    This is Ashley responsible for the Marketing Department.

    저는 마케팅 부서에서 담당하고 있는 에쉴리입니다.

    I am Ashley, and I work in the Marketing Department.

    저는 마케팅 부서에서 일하는 에쉴리입니다.

    I am in charge of managing social media campaigns and analyzing market trends.

    저는 소셜 미디어 캠페인을 관리하고 시장 동향을 분석하는 업무를 담당하고 있습니다.

     

    5.본문 내용 시작 전 간단한 감사 및 안부 인사:

    I hope you are well.

    안녕하세요. 건강하신지요.

    I hope all is well with you.

    모든 게 잘 되고 계시길 바랍니다.

    Hope you had a great weekend.

    즐거운 주말이셨기를 바랍니다.

    It's been a long time since I last wrote to you.

    오랫동안 연락하지 못한 것 같아요.

     

    6. 본문을 시작할 때:

    I am writing to inform you that we have successfully launched a new product line.

    새로운 제품 라인을 성공적으로 출시하였음을 알려드리려고 이메일을 보내드립니다.

    I am writing in response to your e-mail dated 28 July 2022 regarding our upcoming conference.

    우리가 다가오는 컨퍼런스에 관한 2022년 7월 28일자로 받은 이메일에 대한 답장을 드리기 위해 이메일을 씁니다.

    I am writing with regard to your enquiry about our pricing options.

    귀하께서 요청하신 가격 옵션에 관한 문의에 대하여 이메일을 드립니다.

    I am writing to apply for the position of Marketing Manager at your company.

    귀사의 마케팅 매니저로 지원하기 위해 이메일을 보내드립니다.

    I am writing to check if you have received the latest shipment of our products.

    저희 제품의 최신 출하품을 받으셨는지 확인하려고 이메일을 보내드립니다.

     

    7. 요청/질문 할 때:

    Let me ask you a question. I would like to know if you have received the shipment of our latest products.

    질문이 있습니다. 저희의 최신 제품 출하품을 받으셨는지 알고 싶습니다.

    I have a couple of questions regarding the new project. Could you provide some clarification?

    새로운 프로젝트에 관해 몇 가지 질문이 있습니다. 명확한 설명을 부탁드립니다.

    I would like to know if you could attend the meeting tomorrow at 2 PM to discuss the marketing strategy.

    내일 오후 2시에 마케팅 전략을 논의하기 위한 회의에 참석 가능한지 여쭤보고 싶습니다.

    I would like to ask if you are available for a meeting next week to discuss our collaboration opportunities.

    다음 주 협력 기회에 대해 논의하기 위해 회의 일정을 잡을 수 있는지 여쭤보고 싶습니다.

    I am wondering if you have any availability for a phone call tomorrow to discuss the project timeline.

    내일 프로젝트 일정에 대해 전화로 논의할 수 있는 시간이 있는지 궁금합니다.

    Would you please send me the updated sales report for the last quarter? I need it for the upcoming presentation.

    지난 분기의 최신 영업 보고서를 보내주실 수 있을까요? 다가오는 발표 자료로 필요합니다.

    Could you send me an estimate for the cost of the project? We need to budget accordingly.

    프로젝트 비용에 대한 견적서를 보내주시겠어요? 예산을 맞춰야 합니다.

    Could you please go into more details on the timeline and deliverables for the project? We want to ensure a clear understanding.

    프로젝트 일정과 성과물에 대해 좀 더 자세한 내용을 알려주시겠어요? 명확한 이해를 위해 확인하고 싶습니다.

    I'd like to receive the signed contract by the end of the week. Could you please expedite the process?

    이번 주 말까지 서명된 계약서를 받고 싶습니다. 프로세스를 가속화해 주시겠어요?

    I'm attaching our business plan for your reference. Please review it before our meeting next week.

    참고용으로 우리의 사업 계획서를 첨부하였습니다. 다음 주 회의 전에 리뷰해 주세요.

    Please see the attached file for the meeting agenda. Let me know if you have any additional items to discuss.

    회의 안건은 첨부 파일을 참조해주세요. 추가로 논의할 사항이 있으면 알려주세요.

    Please copy me on all emails with Mike regarding the project updates. I want to stay informed.

    프로젝트 업데이트 관련해서 마이크와의 모든 이메일에 저를 참조해주세요. 소식을 받고 싶습니다.

    Please copy me on all emails related to the "New Product Launch" project. I need to be kept in the loop.

    "신제품 출시" 프로젝트와 관련된 모든 이메일에 저를 참조해주세요. 소식을 알아야 합니다.

    Can you check if my recent order #12345 has been shipped? I would appreciate an update on the status.

    최근 주문 번호 #12345가 배송되었는지 확인해주실 수 있을까요? 상태에 대한 업데이트를 감사히 받겠습니다.

    We will check the order status and provide you with an update as soon as possible.

    주문 상태를 확인하고 가능한 빨리 업데이트해 드리겠습니다.

    Please find attached the remittance details for the recent payment. Let me know if you need any further information.

    최근 지급에 대한 송금 세부 내역이 첨부되었습니다. 추가 정보가 필요하시면 알려주세요.

    The remittance details are as follows: Invoice No: #12345 / Date of payment: 00.00.0000 송금 세부 내역은 다음과 같습니다: 송장 번호: #12345 / 결제 일자: 00.00.0000 Please confirm receipt of the payment at your earliest convenience.

    가능한 빨리 결제 접수 여부를 확인해 주세요.

    This is to confirm that your recent order #12345 has been placed successfully.

    귀하의 최근 주문 번호 #12345가 성공적으로 접수되었음을 확인하려고 이메일을 보내드립니다.

     

    8. 이메일 마무리:

    We look forward to hearing from your mail. Should you have any further questions, please don't hesitate to reach out.

    귀하의 답변을 기다리겠습니다. 추가 질문이 있으시면 언제든지 문의해 주세요.

    I'll get back to you after reviewing the information. Thank you for your patience.

    정보를 검토한 후 다시 연락드리겠습니다. 기다려 주셔서 감사합니다.

    If you have any questions or need further assistance, please feel free to contact us.

    질문이 있거나 추가 지원이 필요하시면 언제든지 연락해 주세요.

    Thank you for your consideration. We appreciate your time and attention.

    숙고해 주셔서 감사합니다. 귀중한 시간과 관심에 감사드립니다.

    Please feel free to contact me if you have any further questions or require additional information.

    추가 질문이나 추가 정보가 필요하시면 언제든지 연락 주세요.